Kembara Haris yang baru....


Thursday, September 23, 2010

Syawal datang lagi...



Sushi by Makteh, pic sushi by Makcu
 
                                               



Bunga kantan penghias di Aidilfitri
 




 


Alhamdulilah tahun ini Haris puasa penuh..tahun lepas ada tinggal tiga hari kerana tidak sihat.
Tapi berjaya ganti, Alhamdulilah.

Tahun ini, Haris beraya di Kuantan seperti tahun-tahun sebelum ini. Petang raya pertama di Hospital Kuantan kerana maklong Haris demam dah seminggu. Doktor muda yang penuh dedikasi merawat maklong Haris walaupun hanya ditempatkan di garaj lori. Ramai patient denggi so Hospital Besar Kuantan terpaksa dirikan khemah di luar dan doktor merawat pesakit dalam garaj lori.

Pagi raya kedua, Haji Ibrahim bapa Haris pulak masuk hospital coz jangkitan prostat n balik ke rumah dengan beg kencing di pinggang.

Raya ketiga kami mencuba jalan baru dari Kuantan melalui Genting Sempah ke Batang Kali n terus ke Tanjung Malim before ke Sungai Besar ikut Felda Gedangsa. Berjam2 baru sampai..nasib Haris boleh bertahan walaupun penat.

Raya ketujuh, kami terbang ke KB dan sewa kereta pergi wedding anak Kak Ros, staff BH. Tiga hari di KB umpama mengimbau kenangan manis n pahit. Haris sangat gembira dan ada beberapa tempat yang masih diingatinya seperti Snow Car Wash di sebelah Hotel Sutera Inn, workshop Sri Handy Jalan Kuala Krai dan White House.

Pokne, Mek Sue, Cik Pah, Mimi, Fathil, Syamsi, Yul, Fiha....pertemuan yang bermakna bagi kami...


Haris sarapan di White House, antara kedai kopi tertua di Kota Bharu



Haris beraya di rumah Wan di Sungai Besar, Sabak Bernam

No comments:

Post a Comment